Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 300 kr inklusive moms.

Priser
Alla priser är inklusive moms.

Betalningsalternativ
- Postförskott
Kostnad: 85 kr
Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Förskottsbetalning
Kostnad: 40 Kr


Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

- Kortbetalning
Kostnad: 0 kr
Du betalar med ditt Visa eller Mastercard via Certitrade / Euroline 100% säkert. All information är krypterad med SSL - 128 bit. Pengarna reserveras på Ditt konto och dras vanligen inom 24 timmar från Du lagt Din beställning. Alla transaktioner genomförs enligt den nya säkerhetsstandarden 3D-Secure.
 

Leveranstid
Normal leveranstid är 3 arbetsdagar. Leverans sker efter att betalningen är bekräftad. Vid utlandsbeställning är leveranstiden ca 5 arbetsdagar.


Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket/brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell för brev och paket. Vid ordervärde överstigande 2000 kr bjuder vi på  fraktkostnaden i Sverige.


Reklamation och returrätt

Vid reklamation ska varorna returneras i köpt skick. Till exempel får tyget ej vara tvättat eller klippt i. Du betalar själv returfrakten.
För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i dataskyddsförordningen (GDPR).

Drift & produktion: Wikinggruppen